Hierbij een kort overzicht van wat er de eerste paar lessen gebeurd is.
Om te beginnen heb ik een keertje gekeken. Even goed observeren en daarna aan de slag!
Ik kreeg helaas niet echt een duidelijk beeld van wat de kinderen precies op muziekgebied konden, dus ik heb mezelf gewoon in het diepe gegooid. Stond ik me daar toch een les over grafische notatie te houden (binnen het thema 'aan tafel')... De leerlingen vonden het behoorlijk lastig, maar uiteindelijk is alles op z'n pootjes terecht gekomen. Een heuse 'vuurdoop' zou je kunnen zeggen.
De paar weken daarna zijn we aan de slag gegaan met rappen, musiceren en daarnaast hebben we gezongen. Uiteraard met theoretische onderbouwingen, muzikaliteit, enthousiasme etc. en dat alles nog steeds binnen het thema 'aan tafel', het thema van de kinderboekenweek 2009.
Het voornaamste aandachtspunt voor mij was de organisatie. Ik heb een vrij drukke klas die enorm veel structuur en helderheid nodig heeft. Met dit punt ben ik aan de slag gegaan en m'n stagementor en ik merken dat er een stijgende lijn te zien is: woepie!
Lesgeven is zo makkelijk nog niet. Dat wordt door velen zwaar onderschat...
Uiteindelijk hebben de kinderen de zelfgeschreven rap uitgevoerd op een presentatie middag: heel tof! Ze hebben me in geuren en kleuren verteld hoe het ging. Ik ben echt enorm trots op ze.
Ik heb de generale repetitie van de rap gefilmd, die wil ik graag plaatsen, evenals de bijbehorende tekst. Weet iemand toevallig hoe dat moet (zonder 'm op youtube o.i.d. te hoeven plaatsen)?
zondag 29 november 2009
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten